Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 12 april 2011

Tur med allt

Jaa, vi har det hur harligt som helst! Forst visade det sig att vi ar riktigt globetrotters som vant gled mellan terminalerna pa resan ner dar vi hade tur med allt, tom resvaskorna kom fram, och sedan har bananskalslivet fortsatt. Forsta natten bodde vi med pappa och B i deras lagenhet, och det ar ju ett satt att fa kanna sig som 14 igen, men nu har vi en underbar egen tvarummare med en gigantisk altan!
Igar gick vi den forsta levadan, fick lite traningsvark, badade bade i havet och i saltvattenpool (vilken styrsel det blir pa haret) och sov 10 skona timmar. Idag gor vi stan, vilket betyder att pappa vallar oss runt och vi inte shoppar nagonting. "Du har val en vaska hemma?" ar pappa retoriska fraga nar jag saktar ner framfor ett skyltfonster - och sa ar chansen borta. Jag vill bara ha nagot fint hem till Viola, men det kanske blir en slant hemma i stallet.

Nar vi laddat ur maten hemma sa blir det stadslevada, vilket ar en av mina favoriter eftersom man kan glo riktigt mycket in pa privata altaner och se hur folk bor. Vi gulligillpratar med alla herrelosa hundar, tur att man inte kan ta hem dem for da blev det manga.

Ikvall ska pappa steka makrill, vilket blir toppen. Jag langtar dock mest efter den goda olen, den ar godare an maten faktiskt. Vid frukosten idag la vi upp en vandringsplan for hela veckan, och det verkar bli bra vader, sa vi ar det underbart! Kramar till alla som laser, nu ska jag ut i solen igen!

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt ni verkar ha det!! Trevligt med att ni hade sådan tur med nedresan och att turen fortsatt!!!

    Klart du måste hitta något att ta med hem till Viola!!! Du får snällt be pappa att vara tyst ett tag :o)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad skönt det låter med Maderia och att göra något med pa. Min mamma har varit på Maderia flera ggr och pratar om dessa levador, har sett fina foton därifrån. Ha en forsatt skön vecka.

    Knata på!

    SvaraRadera