Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

lördag 9 april 2011

Resfeber

Här är min packning, helt anpassad för att matcha mina vita Hasbeens som är det utvalda paret att få följa med till Madeira. Igår kom K med tre olika solskydd, det var ju jättegulligt eftersom jag tittat in på apoteket och inte mäktade med att bestämma vad jag borde ta med! I hallen står vandrarkängorna och på hela packlistan är det bara en sak jag inte hittar - regnbyxorna. Då kan man chansa att det inte blir något regn.

Igår var Åke och jag på Violas utvecklingssamtal - där vi satt och svällde att stolthet under 30 minuter. Vi var inte bara glada och imponerade av Violas skolprestationer, utan även av fröken B som höll ett riktigt bra  och meningsfullt samtal. Stor skillnad mot de "kvartssamtal" jag genomled på 70- och 80-talet!

Sedan var Viola och jag i Vällingby och fikafirade. Förutom den present till kvällens kalas som Viola skulle på, köpte vi ingenting - Viola oroar sig numera inte bara för Lyxfällan utan även att bli som deltagarna i Ung och bortskämd. Jag är glad att hon tog emot sina Converse utan att oroa sig för vår förestående konkurs. Senare på kvällen blev vi gravt osams eftersom vi inte kunde enas om hur snabbt hon kunde ha sin efterlängtade fest, så hon oroar sig inte hela tiden.

Kvällen tillbringade jag gående - lämna på kalas, till Busters kompis med övernattningsgrejer, hämta på kalas - sedan var klockan 22. Jag var då färdig att åka till akuten eftersom jag led av allehanda mystiska åkommor, t ex en diffus värk i armarna. Men efter 49 år vet jag vad det är - vanlig resfeber som går över när vi checkat in i morgon bitti.

3 kommentarer:

  1. Hej Anna, har förstått att det dragit ihop sig med en Maderiaresa, en vecka eller två?

    Vi får ses när du kommer hem helt enkelt. Tror det blir lättare att boka en kväll via telefon istället för att göra det via bloggen?! Ha det så himla skönt. Är mer än lätt avundsjuk, är SÅ ressugen denna vår.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ha en grymt härlig resa!!! Jag är inte lite avis :o)

    KRam

    SvaraRadera
  3. Ni kommer att få en härlig vecka, det är jag säker på!!! Här förbereder vi för det thailändska nyåret SONGKRAN, vattenkrig i hela Thailand!

    SvaraRadera