Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

torsdag 7 april 2011

Barn är väl typ bäst på att vara människor?

Igår blev jag trött! På TV hade de rappat upp ett gäng vuxna (såklart) som diskuterade barnuppfostran och bara vräkte ur sig klyschor om hur barn är och vad barn behöver. Precis som om alla barn är likadana. Jag behöver bara titta på Viola och Buster för att fatta att det behövs olika "metoder" för att försöka hjälpa dem att  bli bra och lyckliga medborgare. Usch för generaliseringar om människor - även de som är lite korta!
På bilden syns Violas nya Converse - hon är överlycklig, ser cool ut med sina små 33or!

På jobbet har vi vapenvila om att få värma mat. Jag tror fortfarande att det är vårt glada lunchtjatter som stör kollegan - den anonyme. Skyddsombudet verkar tycka att hela saken är pinsam - korrekt analys.

Efter en lång beslutsprocess köpte jag en plattång på Lyko.se igår - och kunde hämta den hos Postombudet idag. Jag har fått för mig att man kan dölja gråa hår genom att platta håret, få se om det funkar. Nu ska jag äta chips, belöningen för att ha cyklat i svår motvind hela vägen från jobbet. När jag frågade Åke om det blåste hemma sa han "Ja, som fan! Jag fick hålla i posten när jag tog den ur lådan!" Väderanalys av postis.

3 kommentarer:

  1. en underbar väderanalys! :)

    kommentar från mitt jobb i dag
    "kan någon hjälpa dig att tänka rätt?"
    tänkvärt... användbart...

    fast jag säger som en underbar person sa till mig en gång för länge sen "tack för i morgon!"

    kram

    SvaraRadera
  2. Det är säkert lika säkert som amen i kyrkan att den "störda" kollegan (i dubbel mening) är avundsjuk på er samvaro och att ni är glada. Personen mår säkert rätt dåligt. Men du är ju duktigt på att skaka av dig, eller hur.

    Platta hår och vips är de grå osynliga? Berätta om det funkar. Ha en skön fredagskväll.
    PS. Hade tänkt höra av mig angående Marias gig men blev aldrig av och brått med tiden.Den var bra och finstämd. Vill du med på nästa?DS.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu blir jag avis på Viola :o) Jag vill också ha ett par Converse!! Måste ta och införskaffa mig ett par. Var ca 20 år sedan jag snörde på mig ett par senast :o)

    Spännande med plattången och grått hår... Väntar med spänning på att höra om det kan dölja det gråa :o)

    KRAM

    SvaraRadera