Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 5 april 2011

Mer om Solveig

Till min stora glädje har det kommit önskemål om interiörbilder! Så här ser det ut i Solveig när man tittar bakåt. Observera den flotta våningssängen där Viola och Buster kommer att få var sitt krypin med fönster, draperi och sänglampa.
Igår hade en ny grupp intagit cykelbanorna; medelålders män som tror att cykelturen hem från jobbet är att likställa med deltagande i Tour de France. Känns igen på stirrande blick, kläder som inte kan användas för något annat än cykling och väldigt väldigt bråttom. De är egoistiska och tråkiga. Nog om dem.

 Sitter man bak i Solveig och tittar framåt ser man sofforna, där det finns fyra bältade platser, dubbelsängen (uppfälld här men den skymtar) och själva kördelen. Otroligt flott! Nu drömmer Åke om en gps, men det förstår jag inte - han är ju en gps!

Igår kväll råkade jag fastna vid Ipoden och ett nytt spel där man ska se till att små spöken hamnar på rätt räls, att tåg inte kör ner i vattnet och andra fjantiga saker. Hysteriskt roligt, jag blir biten och sugen att slå rekord, öppna nya banor osv. Mycket roligare än det nya programmet "Mamma byter plats". Suck är allt jag kan skriva om det.

Strax far jag iväg till frissan, sedan ska jag växla pengar på vägen hem och sedan är det bara fyra dagar till check-in. Tur att M är resvanare än jag.

2 kommentarer:

  1. Vad fin Solveig är inuti!! Härligt!!!

    Vart nyfiken på vad det var för spel du hade hittat... spelgalen som jag är så tror jag att jag kanske hittade rätt :o) Nu håller jag också på att kör spöktåg på nätterna och vanliga tåg på dagarna :) HA HA... Undra om det är samma som du hade fastnat för!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj så trevligt det ser ut med Solveig. Det kommer nog att ge er en trevlig sommar.
    På min blogg skrev du om efterstarr. Hur yttrar det sig? Jag har sökt info men bara fått dåliga beskrivningar.

    SvaraRadera