Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

torsdag 28 april 2011

Deklarerat och klart!

Kvarskatteinbetalningen är vänd till något positivt - har ringt den fantastiska sjukvårdsupplysningen idag igen för att prata rinnande öron, och igår när jag cyklade hem var alla cykelbanor sopade - så visst får jag något för skattepengarna! Skatteverket har gjort ett kanonjobb med nätdeklarationen - mindre stress och skönt att få känna mig effektiv och kunnig i stället för att svettas med blanketter!

Förfirade med denna fina lampa från IKEA. En orange svamp med moln på - till det facila priset av 149 riksdaler. Finns i blått också, jättesvårt att välja om man gillar barnkammarstuket.

På jobbet går det bakåt - och framåt. En inlånad kollega visade sig inte alls passa i gruppen, så nu får jag chans att leta externt och kan köra hela varvet med intervju och referenser. Jag skriver det onämnbara - ska företrädesvis leta efter en man! Jämvikt i vårt lilla gäng - och dessutom finns en stadig kvinnodominans inom kommunikation som jag givetvis helt osjälviskt vill vara med och påverka. Tyvärr kan vi inte få tillbaka den goa E, visserligen en kvinna, men sååå duktig. Och kavat.

Solen skiner och jag ser redan fram emot att publicera en bild på en nyklippt Buster i kväll. Han har bestämt att det är för långt att åka till min frissa i stan, och det kan jag köpa. Karln måste få bestämma lite, igår kväll gjorde Viola retoriskt mos av honom, han har inte en chans mot henne ännu, det blir så tydligt när hon manipulerar honom och sedan måste vända sig om för att dölja sitt lilla segervissa leende.

2 kommentarer:

  1. Karln tycks gå i en god skola. Mer sånt Viola. Världen därute kräver tyvärr det.

    SvaraRadera
  2. Men vilken söt lampa, tänkte att det var en 70-tals lampa, men så fanns den tillgänglig för var och en, fantastiskt! Vill ha vill ha, men vars skall jag ha den, den är frågan?

    SvaraRadera