Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 8 januari 2012

Rynkfri inom en månad + laxpanna

Med penna, måttband, anteckningsblock och ipod (kamera) gick jag igenom IKEA idag. Jag provsatt, provdrog, provlutade mig över skrivbordsskivor. Och tjuvlyssande. Det finns par med väldigt olika inredningssmak. Gör som du vill suckade flera män. Inga kvinnor var ens i närheten av ett sådant nederlag på inredningens arena.

Mitt uppdrag var att göra en första check inför Violas nya rum. Det gick precis toppen, nu håller jag tummarna att Åke och jag kommer iväg och handlar i morgon kväll. Viola sågar dock många förslag, jag förstår inget av denna vurm för vitt.

Igår på handbollsmatcherna i Upplands Väsby pratade vi trevliga handbollsmorsor rynkor - och hur man undviker dem. Sezen, som verkar veta en hel del om ämnet påstår att man drar med handloven över arg-och-sur-rynkorna mellan ögonbrynen (1), för att sedan greppa vid 2 och dra försiktigt uppåt-utåt. Gör man detta flera gånger om dagen ska rynkorna försvinna. De beror bara på att musklerna är spända och behöver hjälp att slappna av. Detta ska jag prova.

Viola har slutat äta kött, nu gäller fisk och grönsaker. Denna laxpanna var båda enkel och god.
Tina 500 g bladspenat, pressa ur den mesta vätskan. Fräs i lite vitlökssmör.
Blanda i en stor burk creme fraiche. Låt bli riktigt varmt. Krydda med salt och citronpeppar.
Lägg i laxkuber, ca 15 mm sida. Jag tog ungefär 3 sådana där bitar från de där i fyrpack (beställ från Fiskkillen om du bor i Stockholm, de är godare). Tryck ner fisken i såsen och låt det småputtra tills de är klara, ca 7 minuter. Rör sönder kuberna om du vill - vi har väldigt olika åsikter om det sista momentet här i familjen.

Kom ihåg att lyssna på I´m Getting Ready med Michael Kiwanuka.






2 kommentarer:

  1. Hej
    Skrev en kommentar via mobilen imorse men det kom tydligen inte med. Du får nog dema själva knådövningen för mig, låter ju för bra för att vara sant!

    Vill höra mer om skrivbordsrekandet och köpet. Vi måste ses snart!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tar också en demo på knådövningen :o) Vi kanske kan samlas alla för en gemensam visning!! HA HA..

    Roligt att vi mötte Åke på MediaMarkt under tiden du botaniserade på IKEA :o)

    Laxpannan lät gott. Tack för receptet.

    Kram

    SvaraRadera