Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 15 januari 2012

Tulpanens dag och födelsedag

Men va fan - en garderob! Typiskt Åkeskämt, men jag hörde att det var allvar. Och visst, efter att ha hållit på hela dagen, med skruvning, städning (det var väl själva f-n vad mycket det samlas på baksidan av allt), sytt nytt överdrag till resårbottnen, handlat gardiner och överkast, sytt dito, öppnade vi det sista platta paketet och hittade lille Stuva. Rappt iväg till IKEA och byta till Vika Amon. 18.56 var vi hemma. Med en skadad bordsskiva. Iväg till - ja gissa - och den gulliga Therese på reklamationer var full av  medlidande, en dröm för varje frustrerad kund! Det slutade med att jag tröstade henne, ibland vill man tydligen bli manipulerad. Vi kom hem med en prima skiva (som vi kollade redan på parkeringen). Åke avled i soffan tillsammans med Buster och  Gladiatorerna - Viola och jag plockade i rummet som kändes helt nytt. Vem som var nöjdast är svårt att avgöra - arbetarna eller beställaren. Jag vet inte om Åke håller med, men det är kul att gå upp tidigt och göra något tillsammans i stället för att försöka sova i kapp för att kunna jobba hårt igen på måndag. Nu saknas bara fyra affischer på snygga killar. Viola maskerar detta med filmtitlar, men jag fattar.

Idag har vi firat Åke 52. Louise och Micke (hemma från USA, helt hypnotiserade av Have a nice day) och farmor och farfar var här på fika och vi kan kollektivt varna alla att köpa fryst Tobleronetårta, den får jag ta till jobbet där de äter precis vad som helst. Åke åkte sedan till jobbet, jag veckohandlade tillsammans med Annika när killarna tränade fotboll (vad vore man utan vänner), Buster missade att göra läxa eftersom han snöpligt glömt boken i skolan (va!) och sedan kollade barnen och jag på Charlies Änglar.

Jag snöade sedan in på musikalmusik. kan rekommendera Miss Saigon och Kristina från Duvemåla för alla som vill fälla de där sköna tårarna när man egentligen är tacksam för det man har - inte för att något hänt.


3 kommentarer:

  1. Vad fint det blev med allt! Skrivbordet ser ut i stil som något jag själv vill ha, är det IKEA? Gillar hurtsarna. Toppenfint, Viola måste vara happy!

    SvaraRadera
  2. Rummet vart jättefint och vad skönt för dig att du slapp stirra upp på en vit vägg när du är i köket ;o) Jag håller med om att det är kul att gå upp tidigt och göra något roligt tillsammans.

    Tack, då ska jag icke gå och sukta efter Tobleronetårta (Toble är annars min FAVORITCHOKLAD).

    Spännande med fyra filmaffischer - vad jag vet finns det fyra stycken filmer med samma kille som jag hade satt upp på väggen om jag var Viola... ha ha... tror kanske att Viola väljer EN av dem i alla fall :o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det där var ju inte vitt? du sa att lilla V valde vitt till din förskräckelse *S* Jättesöt tapet, men min favorit är madrassöverdraget, riktigt riktigt jättefint.

    Nu undrar jag vilka filmaffischer lilla V har valt? Om det är en av de Sara skulle välja tror jag att kan gissa en, men jag tror i och för sig inte att Viola skulle tycka han som Sara tycker är snygg är något att ha.

    Gratta Åke lite så här i efterhand.

    SvaraRadera