Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

torsdag 12 januari 2012

Vadå ålderstigen?

Frank - suddig bild men helt klart en katt. Vi konspirerar som bäst för att kunna behålla honom till söndag (Louise som säkert längtat kommer hem från USA i morgon).
Ingen ärtsoppa denna torsdag heller - men väl gröt. Buster har bestämt sig att hamburgare är äckliga. han väntade hellre på gröt hemma än åt i gatuköket. Jag struntar faktiskt i vilket, bara ungarna tycker något om det de stoppar i munnen. Han påstår sig bara gilla lövbiff och oxfilé - jag tror att han glömde de 4879 middagar han beställt med bacon.

Barnen klippte sig hos Eva idag. jag är just nu förbjuden att visa bilder men de blev supernöjda båda två. Jag njuter av att slippa få skit för att jag beskrivit fel - nu pratar de själva med Eva. Och jag tycker det är jätteroligt att ha klippt mig på samma ställe sedan 1985, och nu kunna ta dit barnen, Eva är verkligen bäst. Idag plockade hon fram en gammal damtidning från 1975. Vi skrattade naturligtvis hysteriskt, men faktum kvarstår att mycket är modernt nu. Det var bara hela tonen i texterna som var rolig. Ord som tuffa, mysiga, fräna, bekväma, galna måste jag genast börja använda mer.

Svenska Akademiens Ordlista har en app där man kan se utrensade ord. Vilka ord i denna mening kan månne vara lite ålderstigna?  Jag köpte en ytterhalsduk i närhetsbutiken, där stod min massagegivare med en långgrogg  och försökte hitta pengarna i sin pantalångficka. 

2 kommentarer:

  1. Men vad rolig lite app med utrensade ord. Tack för tipset, det måste jag genast kolla. Älskar sådana gamla grejor :o)

    Ha en jättebra helg. En fika snart kanske?? :o)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. *S* i princip alla ord i den meningen tror jag, kanske skall ta en långgrogg i helgen, låter ju ganska kul. Men hur blev Violas rum? är hon nöjd?

    SvaraRadera