Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 30 januari 2012

Massage någon?


Nu ska du sitta med trädkramare hela helgen, sa Åke uppmuntrande när han släppte av mig utanför Axelsons i lördags morse. Jag svalde vad som helst - efter att ha fått sova en hel timme extra tack vare att han skjutsade mig. Men se nu för tiden är massage så etablerat/accepterat att det inte fanns enda klockren alternativ person på kursen Massage till husbehov. Jag lyckades dessutom para ihop mig med en helylletjej från Svenska kyrkan och därmed minskade mina spänningar till hälften. 

Och på lördag kväll var vi hemma hos Sara med familj, där Nenne lagat en massa god mat och till och med gjort en jättegod sås som matchade fisken och vi bara hade riktigt trevligt. Hemgång ganska tidigt för att vara lördag, men jag vågade inte annat med söndagsknådande framför mig.

Jag sitter i en den flotta juryn för Inhouse 2012. Framröstad, så jag kan inte ta lätt på uppdraget. Men visst - när jag kom hem i eftermiddags och började titta på tävlingsbidrag och upptäckte att det 152 stycken - ja då kändes det skönt att ha en bra kaffemaskin. Nu har jag 20 kvar att titta på.

Buster älskar massage. Han (liksom resten av familjen) blev knådad igår kväll då jag var helt i massagekoma. Kanske är det därför han ser så glad ut jämfört med de wrestlinghjältar han köpte för 379 kr styck igår. Styck var det alltså.  I detta kap ingick dock även ett par glasögon bestående av 1 microgram plast och en genomskinlig jacka (!) för den ene samt ett bälte och en stenhård fjantig kappa för den andre.

Massage någon?

2 kommentarer:

  1. Massage-ja tack!

    Ska Åke verkligen få massage när han säger så där?

    SvaraRadera
  2. Jag tar också en massage tack!!

    HA HA... coola wrestling-gubbar. Har ju varit med ett tag, så jag kan till och med se vilka gubbar det är :o) Zack Ryder och The Miz... HA HA HA ... usch, jag är skadad!!!!!

    KRam

    SvaraRadera