Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 10 januari 2012

En hel familj och tomatsoppa

Frank är en katt. Det kan annars vara lätt att tro att vi köpt honom på IKEA, som sladdvinda eller något annat fiffigt. Det är nu bara fem dagar kvar här hos oss för den gode Franko, han är faktiskt som en diktator med sin vana att krypa in i garderoberna och knuffa ut klädhögar. Dessutom klonar han på min finaste fårfäll - karln är ett svin helt klart. Men när han mjauar lite mjukt under mina nattliga vandringar är han helt underbar!

Den här soppan slår Keldas (det sa barnen när jag redan var glad, inte som tröst).
Fräs en halv finhackad lök. Häll på en förpackning passerade tomater och låt puttra i minst 20 minuter. Krydda med buljongpulver, svartpeppar och - här kommer tricket - en stor sked tacosauce medium. Häll i 1,5 dl grädde och så mycket vatten att det blir en bra konsistens. Hetta upp och violá!

Igår var vi på IKEA, exakt kl 20.00 kom vi ut 3400 kr fattigare, men med nya familjemedlemmar: Lots, Pugg, Vika Amon, Vika Alex, Expedit, Signum, Fillsta och Susanna. Lilla Sigurd var slutsåld, henne hämtar vi upp senare. Nästa bild på dessa polare kommer att tas i Violas nya rum.


3 kommentarer:

  1. Vilken cliff-hanger :-)
    Jag är väldigt nyfiken på Frank och framför allt varför.

    SvaraRadera
  2. Ja jag undrar också över Frank??? Soppan lät got! Den kanske man till och med kan göra där jag bor! Det finns tacosås, sen om det är medium eller ej det vågar jag inte säga. Spännande med alla namn från Ikea och vad det nu är för något :o)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Det ska bli väldigt spännande att se hur Violas rum blir när det är klart med alla nya familjemedlemmar som ni släpade hem ;o)

    Kram kram

    SvaraRadera