Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

torsdag 2 februari 2012

Råa gälar

Massagediplom. Energin från att lärt mig något nytt sitter fortfarande i.  Jag såg en reklamfilm för att bli begravningsentreprenör och tyckte det lät jätteintressant.

Den där juryn jag var på i tisdags morse... Det satt en massa duktiga människor där. Jag kände mig ganska duktig, men också ganska osäker. Väldigt spännande att höra hur totalt olika vi uppfattar reklam och det var faktiskt en skiljelinje mellan kvinnor och män. Det karlarna tyckte var seriöst och stringent uppfattade vi kvinnor som pretto och tråkigt. Nu ska vi ses nästa tisdag och jag ska vara riktigt väl förberedd.

Igår badade vi äntligen igen. Samma sköna mönster varje gång. Jag vrålar Det här har jag sett fram emot hela dan när vi ses och sedan fastnar Anna och jag i duschen, bastun och vattenrutchkanan/bassängen. På slutet pratar vi enbart om mat. Flickorna sköter sig själva.

Råa gälar är jättegott, sa Kristian hjälpsamt när Viola kom tillbaka in i klassrummet där de andra dissekerat fisk. Då började hon gråta igen. Det var något med hur inälvorna föll ut, jag slutade lyssna där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar