Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 29 juni 2011

Smart marknadsföring av flyget

Vilken vecka - vi arbetar som små kulier för att kunna ta semester igen. Nåja, idag åt jag en lång rolig frukost inne på Rörstrandsgatan med C, så just då var väl lidandet under kontroll. Och ja visst ja - i måndags em/kväll satt jag på samma ställe med S och hade det hur mysigt som helst. Cyklade hem sent, tog omvägen över Tranebergsbron bara för att sommarkvällen var så ljuvlig.

Viola har vuxit ca 1m, genom att vara ensamåkande barn Stockholm-Visby. Vi lämnade henne i tisdags morse och en timme senare fick jag ett sms där hon tackade för att "jag bokat en biljett där man fick jos". Jag misstänker att Gotlandsflyg har fixat sig en stamkund. Nu kvittrar hon som en liten fågel av lycka över att tillsammans med E springa i fårhagar, åka traktor, sova i tält och titta på en himmel helt utan moln.

Buster går på fotbollsläger ihop med P. Idag for han runt som ett torrt skinn i vardagsrummet medan han visade mig hur han tacklat/passat/gjort mål. Mitt i uppvisningen tvärstannade han och sa "det kanske ser konstigt ut att jag är naken, jag sätter på pyjamasen".

Vi äter jordgubbar på längden och tvären. Jag har hittat en glad tjej som står i en sådan där rolig jordgubbe och säljer, förra året lovade jag mig själv att bojkotta surgubben vid Shellmacken. Åke jobbade länge, jag har sytt nya och större filtar att ha i Solveig, kollat igenom alla badkläder och solskydd, bytt knappar i en tröja och lyssnat på en skiva med sommarhits så högt att hela kvarteret fick njuta av Adele och herr Amarillo.




1 kommentar:

  1. Vad duktig Viola var som flög helt själv och vad mysigt det låter som att hon har det på Gotland! Jag blir avis och önskar att jag var barn på nytt!

    Kram

    SvaraRadera