Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 26 juni 2011

Den RENASTE familjen

Ja, efter två dagar med äventyrsbad (som inkluderar nässkölj) är vi garanterat den renaste familjen! Inte minst snorloska kan krystas fram ur våra supersköljda näsor!
Vi har kört fem mil söderut till Byske havsbad. Här är det långgrunt, vackert, och fullt med supertrevliga norrlänningar. Jag törs knappt säga hur bra jag trivs - eftersom Viola härmar mig med töntiga utrop som "här skulle jag kunna bo, här är jag hemma, ska vi flytta hit?" och annat ännu värre. Sverige ÄR fantastiskt!

Och nu har det plötsligt blivit midsommarafton. Vi har bott in oss i Solveig och verkligen sett fördelarna med att kunna dra snabbt! En kort rekapitulation: Byske havsbad var den bästa campingen vi varit på! Vädret var det mest oförutsägbara jag varit med om sedan en cykelsemester i Bohuslän 1989, men atmosfären - människorna - omgivningarna! Jag kan helt klart tänka mig att bo i Skellefteå! Vi hade tur att vara helt ensamma på äventyrsbadet (ja det fanns ett även här, som ingen mer än vi ville vara på med +14 grader) så vi tokåkte i tre timmar och värmde oss i bastun med utsikt mellan varven. Superrena igen alltså!

Onsdag kväll var det för kallt att laga mat ute, så vi höll till i det gemensamma köket. Inte Åkes favorit, men var träffar vi annars japaner som bjuder på fisk de fångat i Byske å, japansk pizza, och trollerier som får barnen att gapa? Viola och Buster kommer att finnas i minst sju japanska fotoalbum. Dessutom hade vi sällskap av lilla Maja från Eskilstuna, som inte visste vad "generalisera" betyder, men kunde allt om myrsloksbabyn på Eskilstuna zoo.

På natten var barnen och jag ute och sprang till nästan 01.00 - det var ju så ljust. Men bara 12 grader varmt, så visst var det kul att få komma in i campingens mest spektakulära åkdon - en förlängd buss med allt inuti, inklusive tvättstuga. Buster fick ta en promenad med ägarnas tax, Viola drack festis och jag var precis tvärnöjd att barnen (och jag) fått umgås en stund med människor vi aldrig träffat till vardags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar