Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 14 juni 2011

Nyttigt med gräddfil?

Ska cyklister få köra mot rött? Nja... Varför inte se det som en extra liten träning att starta efter rödljuset - det är konstigt att en grupp trafikanter ska ha en gräddfil. Att cykla mot enkelriktat låter ju fullkomligt befängt - varför ska cyklister alltid få ta den närmaste vägen? Jag lider inte ett smack av trafikreglerna - snarare av hänsynslösa medtrafikanter, vare sig de sitter bakom ratt, styre eller som det ibland verkar - bakom sin egen hjärna.
Hade en fantastisk cykling hem - ösregn i Solna och en aromatisk doft av nyduschade trädgårdar i Hässelby.
Jobbade hårt hela dagen - förutom en sommarlunch på restaurang Piren i det nya området vid Hornsberg. Fick så mycket rökta räkor att jag inte ens orkade äta upp - eller hann. Kanske pratade jag mycket.
Kaffeburken är äkta nostalgi för 29.90! Den ska ut i Solveig imorgon. Säljs i begränsad upplaga, jag gick på det urgamla knepet och köpte direkt.

1 kommentar:

  1. Åh du har köpt en sådan där burk. Jag såg att det fanns flera olika saker i den stilen när jag var och handlade sist. Vart sugen att köpa hela rubbet :o)

    Kram

    SvaraRadera