Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 19 juni 2011

Den lenaste familjen

Idag har Viola, Buster och jag haft vårt eget spa här på Pite havsbad. Vi gnuggade oss energiskt med den underbara sanden och sköljde sedan av oss i det rätt varma vattnet. Det är så långgrunt att man blir fikasugen halvvägs ut på benen!
Redan i fredags var jag med om något fantastiskt - jag vaknade i Stockholm och somnade vid Höga Kusten-bron, där Solveig stod med nosen ut mot bron, på en husbilsparkering i total tystnad trots att det var en hel del husbilar parkerade där. Då hade vi stannat i Sundsvall och borstat tänderna på barnen, och sedan biffat upp dem med kuddar för att kunna fortsätta köra. Alltså, det blev inte mörkt, vi bara tuffade på. När vi kom fram fick de bara gå till sina sängar, medan Åke och jag satte oss fram med var sin öl och njöt av semestern!

Och igår kom vi till Pite havsbad. Det är nästan tomt här, med hur mycket space som helst och nätter som är helt ljusa. Idag har vi haft tur med allt - som vanligt, och jag har suttit och låtsatsläst en tidning medan jag egentligen tittat på tre norrlänningar som byggt en altan större än vårt vardagsrum framför sin gigantiska husvagn. De grävde efter alla pinnarna till förtältet precis som Buster letar efter lego, jätteintressant! Sedan kom en karl cyklande med skittanken till en husvagn - i min värld är det hysteriskt roligt att göra en riktig tur av den fina uppgiften!

Åke sitter och tittar i kartan, imorgon far vi vidare - när barnen och jag knäckt oss i äventyrsbadet som finns här. Javisst, Norrland ÄR jättestort, få se hur långt vi kommer. Åke ska "börja läsa" och Viola är helt chockad. Han har tagit med två redan lästa gamla gula böcker - jag tycker de skittrista ut, med en särskriven titel - suck!

Om jag var smartare skulle det finnas fina bilder i inlägget, men jag fattar inte hur jag ska göra. Men man ska sitta med kameran beredd - det är en vykortsvy bakom varje krök här uppe!

1 kommentar:

  1. Åh vad mysigt det låter. Skrattade åt norrlänningarna och lego-pinnarna. Kan nästan se det framför mig :o)

    Ha det så underbart och hälsa hela familjen.

    Kram

    SvaraRadera