Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 26 juni 2011

En midsommar att minnas

Ibland känns det för sent. Som till exempel för mig att plugga till ingenjör och börja bygga broar. Och jag ska aldrig säga till något av barnen att min dröm är att någon av dem bygger en riktigt pampig bro! Men titta på Höga kusten-bron, så vacker!
Hur som helst - nu är vi hemma och jag har genomlidit en dag av Stockholmsångest. Ett löjligt tillstånd eftersom jag har det så bra, men det är svårt att komma tillbaka efter en tur bland Sveriges mindre orter.

Fast på alla campingar vill jag inte bo. Vi lämnade Byske i torsdags, satte fart söderut (hanterbar sträcka för barnen) och sov en natt på Gullviks camping utanför Ö-vik. Hm, jag är inte knusslig, men ett kök som luktar starkt av avlopp - tummen ner direkt! Barnen och jag hade det mysigt på stranden, men det vara bara för att vi tittade åt rätt håll - ut mot havet. I de lägena har vi nytta av våra 20 år ihop Åke och jag, ingen gnäller utan vi vet båda att detta är första och sista besöket. Men vi fick skratta också såklart, det stod en jätteliten husvagn alldeles nära oss - och i den bodde världens minsta gubbe.

Midsommarafton - full fart söderut igen. Vi hade en fantastisk tur längs "the scienic road" och medan vi vuxna bara satt och suckade spelade barnen "vem där". Klockan 17 gled vi in på Bergafjärdens camping och havsbad. Fick en jättefin plats mellan två stora tallar med utsikt över vattnet. Toppen!

Sedan blev det helt galet. Vi kollade på våra nya grannar - och de var halvpackade allihop. Snart helpackade. I alla åldrar. Jag hörde mig själv säga i sträng ton till barnen "här får ni inte gå ensamma på toa!" Alltså, gärna en glad midsommar, men folk som drar sina ölflak på små kärror för att få med sig allt, det ser miffo ut! Så vi tittade på varandra Åke och jag - vi drar! Så till slut - i ösregn - pallade  vi upp Solveig på Fläsie camping strax utanför Sundsvall. Elen slutade funka så vi lagade midsommarmiddag i ett rätt sunkigt gemensamt kök. Men till slut satt vi i Solveig och åt en riktigt mysig middag, Buster underhöll oss med någon konstig dans som jag hoppas att han strax glömt bort och vi kröp till kojs till tonerna av en beskedlig karaokee från grannvagnen.

1 kommentar:

  1. Jag håller med om att broar är maffiga att titta på. Höga kusten-bron tog andan av mig också när vi åkte över den för några år sedan. Otroligt häftigt bygge.

    Låter som att det vart en riktigt mysig midsommar till slut :o)

    Kram kram

    SvaraRadera