Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

lördag 2 juli 2011

Var jobbar jag nu igen?

Hur svårt kan det va - att leva till hundra? Enligt Viola är det bara att dricka ett avkok av nässlor och buljong varje dag. Skönt att ha henne hemma igen, även om hon haft det underbart på Gotland är det bra att få några livsförlängande råd! Och vid sin död vill hon brännas. Innan askan grävs ner ska den åka rutchkana i ett äventyrsbad.

Åke har klippt gräsmattan, jag har fyllt det mesta i Solveigs torrskafferi och nu sover Åke sin skönhetssömn i soffan medan jag njuter av varje semesterminut. Var jobbar jag nu igen? Mitt enda mission är att kartgallra äppelträden.

Den naturligaste bilden hade varit på Åkes sommarpresent - ett regnställ från Didriksson. "Inget för Muddas" som expediten uttryckte det, men väl för våra regniga promenader. Köpte även ett till mig själv, i tjusigt lila (tänkte på mysiga E som gillat det mycket).

Buster kräver att få sova ut i morgon bitti, hans små läppar är helt sönder efter en veckas sol och fotbollsflås, men att jag har närt en liten Messi vid min barm är tydligt.

1 kommentar:

  1. Om avkok av nässlor o buljong funkar så dricker jag gärna det varje dag :o)

    Så himla skönt med semester. Ha det så härligt!!

    Kram kram

    SvaraRadera