Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

torsdag 12 april 2012

Kundrelationer á la 2012

När jag fick DNs årsfaktura på 2000 kr kändes det som om jag precis ville skjuta upp den utgiften. Så jag sa upp tidningen, med motiveringen att vi är borta så mycket på sommaren och bla bla bla. Jaha, genast fick jag ett erbjudande om en prenumeration med reducerat pris - med start i höst. Är inte det surt?  Om jag bara betalat och varit en trogen kund hade jag inte fått något extra. Nu har jag en månads gratis SvD, uppsnappat av en gullig tjej på Hötorget.  Och skönt att göra en hårt arbetande ungdom glad, hon var stelfrusen och hade väl antagligen inte 47 sköna anställningar att välja bland.

Vem kategoriserar böcker? Jag har läst ut trilogin Hungerspelen - Fatta eld - Revolt och varit helt absorberad. Typ "skönt att vakna mitt i natten, nu kan jag läsa några kapitel". Den står bland ungdomsböckerna. Har bestämt mig att börja läsa mer sifi, alla deckare gör mig yr i huvudet och inte kan jag minnas något efteråt heller, förutom ett lätt illamående av de otroliga djup av mänsklig tragik som öppnat sig. När försvann det gamla hederliga giftmordet?

Kl 03.30 i morse skjutsade jag Åke till terminal 5. När han försvann in i svängdörrarna med sin väska fick jag panik - det är inte alls bra att dela på familjen så här. Ska han vara 10 dagar på andra sidan jordklotet och barnen och jag hemma - det är helt galet! Nu känns det bättre. Han har landat i Los Angeles och har kanske redan träffat Emelie (som fick fick 99+2 av 100+4 möjliga på senaste provet!). Buster har redan hunnit bygga en gigantisk koja tillsammans med tvillingarna och konstaterat att det är en fördel att utnyttja (Åke avskyr kojor medan jag tycker det är kreativt) medan pappa är borta.

Möbeltapetseringskursen har börjat igen. Jag ska göra en superromanantisk sypuff (titta på tyget) och fröken Sara skrattar som en katt spinner. Svårt att slita sig som vanligt, tre timmar försvinner i total koncentration.

Jag funderar på att starta eget. Om det blir så ska mina kunder vara mina drottningar och kungar.



1 kommentar:

  1. Jag tycker det är jättekul att du gillade Hungerspelen. Jag fattade ju inte att det var en ungdomsbok när jag läste den första. Jag älskade dem och har läst dem mer en en gång :o) Läste om 1:an och 2:an medan jag väntade på 3;an. Längtar efter att se filmen.

    Förstår att det känns tokigt med Åke på andra sidan jordklotet...

    Mysigt att ses lite i eftermiddag. Längtar!!

    Kram

    SvaraRadera