Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 10 april 2012

Mallorca i Mellerud

Jesus Christ var FANTASTISK! Egentligen avskyr jag versaler - men känslan efter musikalen kommer jag att bära med mig länge. Toppen om man kan storyn och musiken, men det hade funkat ändå. Ola Salo var en toppenJesus, och alla andra karaktärer underbara.

Resfeber existerar. Och de som säger sig inte ha någon - äh jag vet inte om man kan ha en resa runt halva klotet framför sig och inte vara lite nervis. Åke är på väg till LA och har plötsligt feber. Är inte det skumt?

Vi påskade i Dalsland. När vi rullade in på fredag eftermiddag och med måttlig entusiasm konstaterade att snögloppet följt oss hela vägen hemifrån tänkte jag "tre dagar - inte en chans". Men påskaftons morgon vaknade vi till klarblå himmel. Om man satt bakom rätt husknut kunde man sola, efter en strategiskt placerad eftermiddag var jag ljust brun och Åke tomatröd. Han sa surt att "du kan ju lika gärna åka till Mellerud som till Mallorca". Men jag förtjänar en lätt bränna eftersom jag inte är på väg till Los Angelos!

Idag har jag varit på Apoteket och köpt alvedon, strepsils, skavsårsplåster och två olika solskydd. Åke är inte alls tacksam eftersom jag även försökte tvinga på honom ett par stödstrumpor. Där var det stopp, kanske beroende på att Apotanten tittade värderande på honom och frågade "har du problem med åderbrock?". Det är väl ordet - åderbrock. Jaja, karln kan ju sitta på möten 8 h/dag och utan att få blodfyllda fötter så jag la ner. Köpte två pocket (Steve Jobs och Fattiga riddare och stora svenskar) så nu har jag gjort vad jag kan för resan.

Buster har löst de 11 nätterna utan pappa. Eftersom det är en natt över när Viola och han delat lika på att sova hos mig så kommer han att sova hos en kompis en natt. Gentil kille. Ovan syns annars hans wrestlingmatta, byggd av husets alla kuddar. Pingu är lika överlevnadsskicklig som en kackerlacka. Och kvinnan på ICA som löste in våra Trisslotter till 8 nya vill glömma oss. "Vinner  ni på de här kan mamma sluta jobba" sa hon vänligt. "Min mamma har inget jobb" sa Buster iskallt.





2 kommentarer:

  1. Nej men vilken otur att han verkligen fick feber - på riktigt liksom!!! Hm...

    Jag har noll koll på exakt när Åke åker/har åkt... vi borde försöka få till en liten snackis-date snart. Fredag - em?

    Jag förstår att kvinnan på ICA vill glömma er. Men, snart snart så kanske det faktiskt ligger till på det sättet - efter sommaren någon gång :o)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. En trevlig påsk verkar ni fått i alla fall. Och förberedelserna inför den förestående resan verkar vara betryggande. I st f stödstrumpor kan han ju alltid vicka på tårna.

    SvaraRadera