Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 30 september 2012

Ljust och fräscht

Just hemma från Ljust och fräscht  på Cirkus - jätteroligt! Hur många gapflabb som helst när förklaringen till inredningshysterin visade sig vara att vi inte är nöjda. Jag kände mig inte speciellt träffad eftersom vi inte har några vita väggar här hemma - och minimalistiskt - knappast!

Veckan som gick är veckan som försvann ur till mitt liv! 0650 åker vi hemifrån, Åke släpper mig i Råcksta och sedan läser jag inte böcker utan lyssnar på musik tills jag ploppar upp på Gärdet. Alla på Länsförsäkringar är så trevliga och snälla, så det har alltid varit en bra dag när jag 8 timmar senare ploppar ner i underjorden igen. Har skaffat mig en skön vana att ploppa upp på Karlaplan och köpa en latte att mysa med på hemvägen. Har satt in pengar på mitt kort på Espresso house - så det känns gratis att bara hämta ut. Skönt att vara inkonsekvent och känslostyrd, snacka om magkänsla.

Igår var jag hemma hos Sara och planerade kalas, blev otroligt inspirerad och lärde mig skillnaden på ut- resp ingående moms när jag surfade efter bokföringsprogram. På kvällen kollade Åke och jag på ännu ett avsnitt av Bron - kanonserie!

Nu har vi kört lchf i 7 veckor! Jag har lärt mig baka lchf-limpor, köper majonäs i jätteförpackningar på Martin Olsson och det otroligaste av allt - Åke har inte druckit öl på hela tiden! En spännande diet eftersom Åke går ner medan jag står blickstilla - det verkar vara sant att man hamnar på sin bästa vikt och inte går ner när man redan väger lagom. Buster och Viola äter som vanligt, men chipsen som fanns till ölen har ju blivit färre även för dem.

I onsdags började jag klä sypuffen i det fina tyget - den kommer att bli fantastisk! När jag lånade Busters padda och googlade kom hans senaste sökningar upp. Alltså - bajs, jultomten är faktiskt död och bilder på kakmonstret. När ska man börja undra?



1 kommentar:

  1. Ljust o fräscht är sååå bra - och eftersom jag vill ha vitt överallt så får jag nog konstatera att jag icke är en nöjd människa :o)

    Det var mycket trevligt att ses över en fika!!! Kan vi ha det som ett stående inslag på helgerna ;o)

    Underbara små sökningar på Busters padda... ha ha...

    KRAM KRAM

    SvaraRadera