Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 1 oktober 2012

Viktigt med kontanter

Ok, jag fortsätter min lilla Traderastory - nu med en bild av det enda jag inte lyckats sälja! Alltså - vad är det för fel på rejäla träsljustakar i par? Tydligen lika galet som att ta bort alla kvinnor ur IKEA-katalogen i Saudi. Hysteriskt kul att höra att det var ett misstag. Hm, jag vet att det misstaget tog ganska lång tid att ordna - det var inte bara en liten olycklig knapptryckning av praoeleven.

Idag var jag på banken för att lämna Glennonpapper. Om någon tror att samhället inte behöver kontanter kan jag dementera. Kontoret hade svaj på datan och kunde inte lämna ut stålars - jag fick se kunder i skiftande åldrer och stil bli fullständigt galna. Bäst var tanten med rullator som vrålade åt den 64-årige grabben som förgäves försökte hjälpa henne. Nej jag skrattade inte rakt ut, det hade varit riskabelt - medelålders kvinna ihjälslagen med käpp...



1 kommentar:

  1. Men vad taskigt att ingen ville köpa de små ljusstakarna!!

    VAd gäller IKEA-katalogen vet jag inte vad jag ska säga. Mycket komiskt att det förklaras som ett litet misstag!! Illa illa!!!

    KRAM

    SvaraRadera