Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 23 september 2012

Offentligt eller ofantligt

Bad hair day? Ta cykeln! Här ska Buster och jag ut på en liten kvällscykeltur, vi har en runda som slutar i en enda lång nedförsbacke.

Lousie har nu varit nästan en månad i LA och igår köpte Micke och hon en bil. I morgon börjar hon skolan.

Jag har suttit halva eftermiddagen och lagt ut annonser på Tradera, hur jag än håller på och säljer så flyter det upp nya saker ur gömmorna och just nu är det barnböckerna som går iväg i praktiska paket. Jag har även börjat gå i genom garderoben, men det svårt att plåta kläder så att det syns hur toppsnygga de är. Alla pengar går in på det berömda resekontot, den pedagogiska idén att barnen ska lära sig att man kommer så långt som den ihopsparade reskassan tillåter - jag kräks nästan när jag ser det i skrift - så äckligt präktigt! Det får uppvägas av våra icke ordningsamma mattider.

Viola undrar om det heter offentlig eller ofantlig. Jag kan inte sluta hitta på knäppa meningar "det här är inte ofantligt, vi kan inte publicera" eller "följ ofantlighetsprincipen" eller "jag känner mig offentligt glad". Annars har Buster och jag snöat in X-factor.

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt med en liten cykelrunda :)

    Du är så himla duktig med att sälja massor med saker på tradera. Jag måste ta mig i kragen och lägga ut annonser. Det finns ju massor med saker som man inte behöver längre. Det är ju jättekul!!

    Känns som länge sedan vi sågs. Får ta och boka in en liten fikastund - hur har du det i helgen??

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  2. Offentligt glad...den var bra :-)
    Åh, såg du Benny Hult på X- factor, vilken överraskning och vilken röst. Och vilket mod framför allt. Ja, inte lär han behöva tjata på mied sitt kneg så länge till.

    Någonstans (?) har jag för mig att jag läst att Viola skapat ett Instagramkonto till dig, messa mig vad du heter, kan inte hitta dig :-)

    Ring snart, så vi kan ses snart. Kram.

    SvaraRadera