Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 10 september 2012

Vägen till framtiden?

Helt klart - jag behöver tröst! Tröst för att nätet inte funkar hemma och att den förbannade e-legitimationen jäckar mig även på andra datorer (som jag fått höra var OK att använda).

I torsdags fick jag i alla fall svar på vad som är världens sjunde underverk: att jag  blev civilekonom. Efter en hel  dags seminarium om starta eget var det bokföringen som kändes mest skrämmande - vikten av den förmedlades av en kvinna som uppenbarligen älskade inte bara skatter utan korrekta skatter - uträknade av duktiga egna företagare. Allt toppades av damen från försäkringskassan som hotade med 0 kr i sjukersättning. Jag förstår att detta är nödvändigt, men det känns verkligen som det största hindret! 

Min nya garderob syns här, med Tomtemor Exklusiv längst ut till höger. Och detta är enbart klänningar, alla kjolar, blusar, tröjor, shorts och byxor är någon annanstans, liksom skärp, underkläder, strumpor och annat. Jag ägnade halva dagen igår åt detta - och hade tänkt att en fungerande e-leg skulle bli dagens belöning. Men det är nog i stället sommarvärmen ute, nu lämnar jag TRR!

2 kommentarer:

  1. Kan trösta dig med att jag också blev superarg på att e-leg inte funkade på alla datorer väl jag hade fixat ett inlogg... Man måste alltså installera det även på jobbet om jag ska kunna vara här och lurka på skolwebben... TRIST!!!

    KRam

    SvaraRadera
  2. Hej
    Har ni inte fått snurr på bredbandet än? Vad har leverantören för försvar?

    Vet du, igår blev helt förstenad när Hollywwod-fruar visade ett inslag där man anlitade en proffessionell garderobsinredare?! Människa livnärde sig i de fina hoodsen med att designa,inreda, bygga och installera garderober hos dessa bättre bemedlade människor. Hur kommer man på att bli speciialist på det?
    Kanske något du kan addera som verksamhetsområde på företagsbeskrivningen?! Jag skulle definitivt behöva den tjänsten!

    SvaraRadera