Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 2 september 2012

Sommaren 2012 kom Kvinten

Sommaren var inte kort! Den var ett oändligt pärlband av bra dagar - där det bara regnade liksom på kul. Vi körde Solveig genom en gigantisk pöl - nästan en sjö - när vi lämnade Stockholm, och vaknade på Växjö camping i ösregn. Men just den dagen skulle vi ju ändå bara dunka genom Småland och de där djupa skogarna är lika fina i regn. Just när vi gled in i Simrishamn kom solen, och på campingens "huvudgata" fanns alla dessa människor som är - ja bara roliga att titta på och prata med. Jag vill genast flytta till Simrishamn... Just när vi lämnade campingen kom nästa ösregn. Och då satt en äldre herre i sin cab, alltså, han måste haft vatten upp till sätet. Det är svårt att se cabcool ut då, det såg jag.

Sedan var vi fyra dagar i Malmö - jag måste nog flytta dit. Är det 16 grader i Öresund kan man morgonbada näck. Förutom att ha ett nytt kök hade våra fantastiska vänner Leif och Lisbeth fortfarande väldigt fina fönster - och väl hemma såg vi att det händer något på 43 år. Så nu sitter det en prima snygg skylt "Vi byter till Mockfjärds" på lyktstolpen här utanför. Den charmige säljaren charmade hela familjen - men Åke och jag hävdar bestämt att detta beslut är taget på strikt ekonomiska grunder. Byt alla fönster och vårda investeringen huset. Att det dessutom blir tystare - mer lättputsat - svårare att bryta sig in - ja man tackar!

Vi var två dagar på Skara sommarland - all in med boende på campingen. Det var så härligt att jag knappt vill tänka på det, längtan blir för svår. Vi hade det finaste vädret, man kunde lika gärna stå i kö som att bada och då är det varmt. Viola och jag kommunicerade med tecken och miner för att kommentera alla tatueringar, killen med 10 cm höga bokstäver över hela skulderpartiet med texten LARSSON vann tävlingen "jag vill fråga varför men vågar inte". Det kan finnas någon mer familj där ingen är gaddad - men vi var i alla fall helt ensamma på sommarlandet.

Ibland tror jag att det var bra att få sparken. När det hände något som aldrig kunde hända, så blev det lätt att göra saker jag aldrig skulle göra. Så jag köpte en båt alldeles på egen hand i somras. Åke ville ha ratt så det har Kvinten, och badstege och självläns, och precis lagom mycket plats att sitta på. Ja ja, vår första tur borde filmats och lagts ut på You tube, men det var ändå en personlig seger för mig att mötas av en båt nere vid bryggan varje morgon.

Nu är vi hemma igen. Barnen har börjat skolan, Åke jobbar och jag träffar en affärscoach som skulle få spader om han visste att Glennon ab redan har tryckt upp visitkort.








1 kommentar:

  1. Det var en fin resumé av din sommar :o) Ni har verkligen farit och flängt över halva Sverige känns det som :o)

    Kram kram

    SvaraRadera