Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 5 september 2012

Små nyheter förutom Amnesty

Vissa saker förändras inte - dags för inslagning av skolböcker. Igen. Eftersom Buster glömmer sina varje dag fick Violas lite extra kärlek i form av olika vaxduksomslag.
Annars har dagen förflutit av sig själv, djupt begravd i en bok om att starta eget. Alltså - jag tror jag har hittat en nisch: att skriva om otroligt omständliga böcker, så minskar tryckkostnaderna samtidigt som läsvärdet ökar. Enormt. På kul har jag lagt ett avsnitt i datorn och ska se vad jag kan göra med 19 sidor, första överhalningen resulterade i 12 sidor kvar. Hela boken är på 375 (!) sidor - risk att jag är pensionär innan jag tagit mig i genom allt.



Igår monterade Åke upp hyllan Borgsjö. Med två extra hyllor rymmer den i princip alla mina skor. Det är svårt att känna något riktigt habegär när jag tittar på detta. När jag sedan flyttat in i de tre extra garderober jag fått nu när Åke flyttat allt sitt ner i träningsrummet så kan jag luta mig tillbaka och planera varje dags utstyrsel - mycket nödvändigt i mitt liv som hemmafru, haha!

Annars strular nätet konstant, vi sätter vårt hopp till Telias optiska fiber som ska dyka upp och förvandla de där sega minuterna som kan användas till en utdragen thai chi-övningar till surf med raketfart.

Jag har blivit medlem i Amnesty igen. De har en smart debiteringsstil, man får betala hur mycket man vill per månad, målet ärbart det ska vara många medlemmar.



1 kommentar:

  1. Hm.... jag har inte fått en endaste bok som ska slås in - trots att jag efterfrågat just detta. Märkligt! Ska nog ta och ställa frågan en gång till.

    Härligt med skohyllan och det är helt otroligt att nästan alla dina skor fick plats. Det trodde jag nog aldrig :o)

    Jag längtar också efter fibret. Hoppas att det kommer snart. Igår sa jag upp vår hemtelefon och vårt bredband... den 5 december har jag inget av detta längre och då hoppas jag verkligen att fibret har anlänt till vårt hus!!!!

    Kanske ses vi ikväll på mötet?! :o)

    Kram

    SvaraRadera