Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 27 november 2011

Världens bästa nedräkning

Sara kom med den här fina nedräkningen - i morgon är det 26 dagar till julafton. I år har vi pimpat adventsljusstaken med en fin spindel.

Igår var det full rulle här hemma, Åke bortsåg från hostan och vi andra var evigt tacksamma , det finns inget tristare än att ställa in! Nu blev det glögg, vin, öl, mat och en massa babblande.  Barnen lekte wrestling, T blödde näsblod så det blev en stor dramafläck på matten (ja det är skit samma, den är melerad) och föste undan Anneli som skulle tvätta. När han tänkte efter ordentligt kom han fram till att det måste varit när han fick Busters knä rakt i ansiktet. Kanske då.

Viola var med mig på jobbet idag. Medan jag pysslade med årets  julcollage lyssnade hon på Army of Lovers. Jag kunde inte svara på vad det var för fel på dom. Och en del av kläderna ville vi ha båda två.

Åke säger sig inte läsa här, men jag kan ändå inte skriva vad jag köpt idag till honom i julklapp. Sökte på Blocket och hittade ett perfekt exemplar 800 meter härifrån. Var inte det tur? Och den lilla tanten som öppnade dörren hade jobbat på BVC i Hässelby och kände igen Viola. Jag prutade som vanligt inte, och nu ligger fyndet gömt på ett fiffigt ställe.

1 kommentar:

  1. Tack för i lördags. Det var väldigt trevligt :o)

    Trevligt att nedräkningslistan gillades!!! Er adventsstake var vääääldigt fin med spindeln.

    Nu blir jag nyfiken på vad du kan ha köpt till Åke.. spännande och vad bra att det vart ett riktigt fynd!!

    Kram

    SvaraRadera