Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 20 november 2011

Mer champagne


Vilken helg. Det är något med min yngsta svägerska och hennes familj - jag blir bara så glad. Och ibland förbannad att att vi inte ses mer. I fredags cachade jag in min 50-årspresent - en eftermiddag på Sturebadet. Vi var där i nästan fem timmar och det var underbart! Jag valde den hårdaste skrubben, sov i aromarummet och tycket det var ok att bada utan vattenrutchbana och trampolin. En vattenbomb på Sturebadet hamnar nog i samma straffskala som mord, och det var bara jag som sminkade mig utan kläder, men det var härlig att duscha utan att vattnet stängdes av efter 30 sekunder! Sedan åt vi hemma hos familjen Larsson. Eftersom jag drack alldeles för mycket champagne kom Åke och hämtade mig. Väldigt snällt!

Igår var det bara viljan som presterade, och det var en belöning att sjunka ner framför Americas Funniest Home Videos med barnen. Idag har Buster spelat handbollsturnering på Lidingö. Vem sa att Stockholm är en liten storstad? Det tar inte 30 minuter att köra till Lidingö. Grabbarna rusade in på planen när deras namn ropades upp och jag var väldigt tacksam att de vann sina fyra matcher. Det gör liksom Lidingö lite närmare. Även om det är deltagandet som räknas.
Eftersom Busters alla byxor flaggar tar jag tacksam emot Cs garderobsrensing + kvällspromenad. Har köpt nya hörlurar till iPoden. Åke tyckte de var dyra, 279 kr. Men killen som sålde dem var ju charmig. Han har exakt dessa hörlurar och är nöjd. Jaja, det finns väl värre saker att bli bortkollrad på. 


2 kommentarer:

  1. Härligt med champagne och din vistelse på Sturebadet lät ju helt underbar!!! HA HA... ser framför mig hur någon försöker sig på en vattenbomb på Sturebadet :o)

    Härligt att killarna vann alla sina matcher!!

    KRam

    SvaraRadera
  2. Åh, ja Champagne är ny upptäckt för mig sedan bara ett par år tillbaka. I helgen drack vi Tattinger, hua så gott. Jag ska sluta köpa hem vin - det ska bli chamapgne för hela slanten framöver-Å så lyxigt det känns också!
    Sedan har jag fastnat för en otroligt god rom som passar perfekt till kaffet. Den ska du få när du kommer.

    SvaraRadera