Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 22 november 2011

Julkoll och abstinens

Nej nej nej Lagerhaus - jag har en hel låda hemma som till och med är märkt med texten Dekorationer till paket. Jag kan inte stötta Sveriges ekonomi genom att köpa papper och rosetter. Men jag har börjat julhandla - allt prickas noga av på min lista. X betyder inhandlat, är namnet på mottagaren är överstruket är presenten även inslagen och kanske skickad med Posten. Eftersom min lista innehåller alla presenter familjens medlemmar är inblandad i hoppas jag att Åke har en skitlång lista med presenter till - mig.

Tyvärr måste jag be Buster om en lista över de som jobbar på fritids - jag är där så lite att jag inte känner igen alla. Men julklapp ska de ha, det är en stilfaktor tycker jag.

Igår var jag i stan. Köpte julkaffe på Nespresso, en av Åkes presenter och låtsades råka gå förbi NKs julskyltning. Hoppsan, ja är jag ändå här kan jag titta fem minuter i varje fönster. Men nej, i år har Tomten ett stelt botoxansikte. Herregud, kan inte ens Tomten få vara tjock med en antydan till armsvett?  I kväll har jag sett klart på Mad Men - säsong fyra. Därav abstinensen.

1 kommentar:

  1. Vilken fin låda med dekorationer till paket. Sådan organiserad låda ska jag också skaffa mig :o) Roligt med julhandel och återigen - vilken organiserad lista med avprickning i flera led!!!

    Jag hoppas (och tror) att Åke verkligen har en skitlång lista till dig :o) HA HA

    Trist att även tomten har fallit för botox-trenden.

    Kram

    SvaraRadera