Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

fredag 25 november 2011

Att välja julen

Lustigt - på 80-talet la jag 12 kr i frimärken i ett kuvert för att få Hur du lyckas i köket och nu kom Snart är det jul rätt ner i postlådan. Båda från Milda, jag kanske slår till på långkål 2011. Hm, vem uppfann överhuvudtaget julmaten? Jag förstår precis varför de åt som galningar på Emils tid, men nu? Lååånga presentlistor är en baggis - att griljera en skinka känns helt ohanterligt.


Fredag igen. Fantastiskt cykelväder. Buster sover borta, Åke hostar vidare, Viola och jag har skrattat hysteriskt åt David Hellenius och jag sitter ensam vaken och ser vem som åker ut ur Idol. Normalt? För mycket kaffe. 


På vår kvällspromenad visade jag Viola ett träd som är belyst på ett otroligt häftigt sätt - och råkade påstå att det var inspirerande. Nu har hon hånat mig hela kvällen. Titta det är bakljus på den där bilen - jag är så inspirerad osv. Men jag ler i mjugg, en dag kommer hon att släpa runt sina barn på kvällspromenad (alla med påtvingad reflexväst) och visa belysta träd. 


Vi ser olika på julen. Idag fick jag detta från en kollega "Vi kommer inte att kunna skriva både Kom närmare med DR och God Jul, texten blir för lång. Vi får ta bort God Jul" Jag läste högt, sa inte namnet på avsändaren och sedan skrattade vi så vi grät. Detta handlade ju ändå om ett julkort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar