Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 7 februari 2012

Slippa jobba till 75

Sista gången jag visar denna lilla wannabe - wanna be beautiful alltså. Torsdag = möbeltapetseringskurs, och i morgon far sypallen till jobbet för att jag ska slippa släpa den på t-banan på torsdag. Jag vet att jag ska få lära känna puffen - det är jätteviktigt enligt läraren. Alltså har jag skjutit upp tygköpet tills vi känner varandra bättre.

Idag var det omgång två i inhousejuryn. Jag hade läst på, strukit under och plitat prydliga argument. En annan deltagare sade sig minnas allt från sin första genomläsning - men någon skillnad ska det väl ändå vara på mig och en professor.  Det roligaste som hände var när en av deltagarna kom med en hel väska full av varuprover. Och inte vad som helst utan godis. Trots att alla runt bordet kan dra upp plånkan och köpa hur mycket godis de vill blev det lite galet happy - gratis godis - kan det bli bättre?

Viola fixade sin egen matsäck till skolutflykten igår. jag gick hemifrån i tron att det skulle bli pastasallad. Men nänä, hon fyllde en hel termos med potatiskroketter som hon skakade fram allt eftersom. En banan som topping. Å andra sidan sa Görans son att han gillade sina egenhändiga fixade pannkakor - förutom att det var lite mycket skal. Buster tror att Gustav Vasa var en skidåkare, så han kommer också att klara sig fint i livet. Jag vill inte jobba till 75 - det känns skönt att nästa generation verkar ha skärpa nog att ta över när det är dags - vid pass 60 för mig om det går enligt plan.

1 kommentar:

  1. Ska bli spännande att se hur puffen blir!!

    Jag undrar vad Thor skulle fixa om han fick göra egen matsäck?! Pannkakor, pannkakor och några till pannkakor!!

    Kram kram

    SvaraRadera