Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 15 februari 2012

En bortskämd 50-åring

Nu är priserna utdelade i årets Inhousetävling - igår var det gala. Vinnarglädjen verkade stå i direkt proportion till vinnarens ålder*, det var spännande att observera. Från utsiktpunkten precis nedanför scenen såg jag att skokrämsbranchen inte kan gå bra - inga välputsade skor så långt scenen nådde! Märkligt, i ett skrå som arbetar extremt mycket med detaljer. På tunnelbanan hem hade jag väldigt trevligt med en man som satt med samma påse i knät som jag - vi kom alltså från samma gala och hade mängder att prata om. Nu pratade vi ju inte ett smack om galan, så hur det skulle bli om alla tunnelbaneåkare fick en påse att bonda via. Kanske fler roliga samtal. På hemvägen körde busschaffissen fel - förklaringen "jag trodde att jag körde nattbussen" var rörande. Dock verkade han nyvaken när vi fick honom att baxa runt bussen i nästa korsning. Jobba till 75 va? Jag dunkade huvudet i kudden vid pass 01.00.

Buster fick sin framtand fixad hos tandläkaren, och såg som enda rimliga belöning för sitt lugna uppträdande en liten skål godis. Jag gick med på det, mest för att få sitta och sy om en tröja i lugn och ro. Då hade vi precis kommit hem från badet, där Viola och Ella fick så bråttom upp att de i princip svedde kakelplattorna på vägen genom duschen. Målet var pommes som de hann beställa snabbare än en gris blinkar.

I söndags bakade jag med hjälp av Karin ett bröd så gott att det försvann på två dygn. Medan jag som bäst klagade över att en Electrolux hushållsassistent (väcker sköna minnen av mamma, Kitchen Aid har inte en känslomässig chans) kostar 5290 kr kläcker pappa ur sig att han betalar hälften. Vill man käka fågel får man skjuta när den flyger förbi - jag köpte en Pearl Pink måndag eftermiddag. När jag kom hem med lådan och påstod att det låg en assistent i den sa Buster klentorget En människa - i lådan?


* Ju yngre vinnare ju gladare. Jag tror att alla i salen ville studera på Vindels Folkhögskola och bli medlem i Unionen så smittsam var glädjen av dessa unga begåvningar.

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅ vilken fin assistent... superkul kommentar av Buster :o) Ser framför mig hur vi köper mänskliga assistenter i lådor.

    Tack för jättefina tulpaner!!!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  2. Vilken vänlig själ din pappa är. Det KAN eventuellt kanske vara för att du alltid kommer vara hans lilla flicka, strunt samma om du skriver 50 eller 5 :-)

    Vad fin den är, själv har jag tappat bort mittpluppen till min bakmaskin, dör blandaren sitter fast,tror den ligger bakom kylskåpet.

    SvaraRadera