Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

torsdag 3 maj 2012

Fördel hockey-VM

Nature will find a way säger forskaren i Jurassic Park. Det är tydligen vad som nästan hände på vår baksida, plattorna var typ uppätna. Nu är alla framskurna, och löjligt nog tog det ungefär 63 minuter. Nu återstår att braka loss med högtrycksmaskinen för att få dem nya som från 1969. Men naturen bestämmer fortfarande - jag måste vänta tills fågelmamman som byggt bo i enarna runt altanen fått sina ungar flygfärdiga. Den kvinnan måste vara i chock - plötsligt är det en annan mamma som far runt här på dagtid.

Åke har alltid något uppdrag till mig, han verkar på allvar tro att jag behöver en chef. Idag har jag rensat löv under balkongen och ringt två viktiga samtal. Jag gör alltid de där grejerna bums efter frukost, för att sedan kunna skicka ett sms och bekräfta.

Valborg var så bra! Åke hade bespetsat sig på att se en film i lugn och ro - kvällen slutade med att han körde bilspel med Felix 14 år som Viola tagit hit. En kille som är värd att platta håret för måste man kolla in - jag var trevlig med snacks och cola medan Åke satte på film och bilspel. Jag tyckte Felix var lockande väluppfostrad och Åke gillade att killen körde bra. Buster med polare for runt vid elden precis som vanligt och gubben som sålde godis till alla ungar var skitsur, precis som vanligt.

Idag fick jag nästan lust att arbeta. Lunchade med Pia, mitt stora fynd från mammagruppen, och hon var så engagerad i sitt jobb att jag blev lite sugen. Samtidigt var det rätt härligt att hoppa upp på cykeln när hon gick in på kontoret. Jag tog vägen förbi Läkarmissionen, med samma sortiment från Åhlens men lite annorlunda organiserat. Visst hade de en symaskin, en Pfaff för 450 kr. Perfekt att ställa på landet!

Jag har stora förväntningar på hockey-VM. Det brukar betyda väldigt mycket fritid för mig.


1 kommentar:

  1. Duktiga du som härjade med stenarna :o) Fnissade lite åt att Åke har små uppdrag till dig. Skönt att klara av det direkt på morgonen.

    Valborg lät mysig och jag blir jättenyfiken på denne Felix :o)

    Tänk, jag har aldrig varit på Läkarmissionen, som min mormor har ältat om i alla år. Kanske är värt ett besök snart.

    Hockey-VM hade jag förträngt att det skulle komma i år igen. Lite roligt tycker jag - OM det går bra för Sverige :o) Vad säger du annars om att vi tar och ser Eurovision-finalen tillsammans? Tror den är den 26 maj...

    Ha en bra fredag!!

    Kram

    SvaraRadera