Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 21 maj 2012

Grus och Bikramyoga

Så här såg jag ut när vi la ut 12 ton grus på landet, grävde upp den asgamla syrenen som skapat en massa jobb utan att ens vara fin och sedan plattade till den gamla buggliga platån ovanför bodarna. Granngrabben Johan 16 år är precis gjord att hantera maskiner, det var han som grävde med 3,5-tonnaren vi hyrt. Han skalade av gräsmattan närmast runt huset lika lätt som jag tar smör ur bregottbyttan. Och fint väder var det, jag körde tantvarning och solade i bh en stund på altanen. Förbjudet!

På kvällarna satt Åke i soffan och stönade. Fyrhjulingen, Oliver, var underbar att köra, han körde fast i skogen och fick använda vinschen. Men det är tungt för en kontorsjocke att grovarbeta i 3 dygn. Jag är ändå värst - har ett stort skavsår efter jordfräsen.

Viola och Ella premiärbadade lördagkväll, självklart kl 22. Jag satt i bryggsoffan och halvsov. På nätterna sov jag mellan dem, de var mörkrädda. Det behövdes tydligen bara en stor kropp i närheten, jag somnade först och vaknade sist. När vi startade hemresan säger Ella När ska vi äta? efter exakt 5 sekunder. Efter 5 minuter toppade hon med Är vi framme snart? Det går inte att ta hennes frågor på allvar. Svarar jag att det är fyra mil kvar så säger hon Hur långt är det?


Idag har jag varit på Bikramyoga för första gången. Man gör ett antal positioner under 1,5 h - i 40 gradig värme. Svett. Jag växlade mellan att må ganska bra till överväldigande illamående, men det tyckte instruktören var bra. Illamående = utrensning. Efteråt satt jag i omklädningsrummet och undrade hur jag skulle orka cykla hem. Jag är fortfarande helt färdig. Nu är det samma kur 9 gånger på 10 dagar. Men icke i morgon - då är det ju iPhonekurs hos 3 för oss nya användare. Viola tycker att det är det löjligaste hon någonsin hört. Skönt för henne att hon slipper gå med utan får sitta i skolan och ha lektioner.





1 kommentar:

  1. Underbart att ni hade så fint väder så att det vart så mycket gjort på landet.

    Bikramyoga låter väldigt jobbet - den där värmen hade jag svimmat i.

    Spännande med en iPhonekurs :o) Kan tänka mig att Viola hade åsikter om det... ha ha...

    Kram

    SvaraRadera