Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

lördag 5 maj 2012

Wroooom på Arctic Cat

What's with you and those moving vehicles? är en replik jag gillar ur Bondfilmerna. I fredags morse satt Åke och jag i bilen kl 03.30 för att hämta hans fyrhjuling. Vi åt hotellfrukost i Mellerud, handlade det viktigaste och kom till Glennon i tid. Ja, han heter Glennon, killen som är en perfekt kombination av skön lantis och supersäljare. Runt Glennons ställe cirklar det ett gäng sköna ATV-fantaster. Åke, stockholmaren som köper årets första Arctic Cat i nya modellen lyckas naturligtvis bli inbjuden till deras klubbkörning. Jaja, det går an att kliva omkring lite bredbent och snacka motor - vad de inte vet är att han har 12 ton grus att flytta på landet så det finns icke tid att fjanta runt på vägarna på någon nöjeskörning.

Viola har koll på Polismuseet. De var där med klassen och hon kom hem med lite sköna uppfattningar om poliser. De är extremt intresserade av kläder (grundat på att det var 470 000 gamla uniformer som barnen förväntades titta på). De tror att folk är lättlurade (guiden demonstrerade en pistol som Viola genast identifierade som en från Buster Toys R Us-samling). De har ingen humor och orealistiska förväntningar (guiden sa åt Violas gäng att skratta tystare när de käkade).

Pappa var lite negativ när jag berättade om fyrhjulingsplanerna. Hans straff var att vi dök upp på landet helt oannonserat - med fyrhjuling. Men jag måste beundra honom - han vände raskt till att se möjligheterna, och vips satt han och provkörde. 80-åring på en ATV. Sedan försökte han vara kvar en natt extra och umgås, men den gubben gick inte eftersom jag ville ha Åke för mig själv för en gångs skull. Det är faktiskt inte varje kväll man kan sitta i soffan,  titta på hockey, käka pop corn och somna innan matchen är slut. Skitskönt att inte bli störd i ett sådant guldläge.



1 kommentar:

  1. Jättecool 4-hjuling!! Kan tänka mig att ni alla tyckte det var superkul att köra runt :o)

    Skrattade åt Viola och polismuseet.

    Kram

    SvaraRadera