Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 20 mars 2012

Alltid anledning att fira

Grattis Ann! Denna lilla tovade bakelse får symbolisera den princesstårta jag velat skicka på födelsedagen! Jag vet faktiskt inte ens om det är din dag i Thailand fortfarande - tidsskillnader är inte min starka sida. Natten mellan lördag och söndag ska vi - ja hur var det nu med klockan - jo, ställa fram grillen. Åke kan inte komma ihåg hur långt det är mellan julafton och nyårsafton, jag kan inte räkna ut om det blir mörkare eller ljusare på kvällarna - what a team! Hoppas i alla fall att hela födelsedagen blev härlig!

Här hakar vi på och firar. Av olika anledningar. Buster har nu eBay-köpt tre wrestlare till; John Cena, Edge och Alberto den Rio. Allt levereras till Emelie i Long Beach, så nu måste han vänta tills någon faktiskt kommit fram.
Viola försöker ta reda på hur många par solglasögon man kan ha* genom att köpa ännu ett par på nätet. Åke har fått det årliga rensfnattet i källaren så vi firar möjligheten att spara mer grejer. Jag är glad att den gröna ärtsoppan gick hem tillräckligt bra hos alla i familjen och att "alla" jag träffar har idéer om vad jag ska göra efter Posten.

* hur många som helst, man saknar alltid någon modell/färg

2 kommentarer:

  1. Perfekt att kunna skicka dem till Emelie i USA så att Åke kan ta med sig dem hem i resväskan!!!

    Nu har jag också dragit ut en lista på alla nationaldagar... ha ha... det var ju alldeles för många! :o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Anna och tack snälla du för uppvaktningen ;o) Hade varit riktigt gott med en sån fin liten princesstårta. De som finns att tillgå här, på svenska bageriet, är inte riktigt detsamma som hemma. Vi är 6 timmar framåt just nu jämfört med Sverige. Alltså när hon är 12 hos er är hon 18 här hos mig, ha ha, bara för att förtydliga. Sen när ni ställer om klockan är det bara 5 timmar VI ställer aldrig om klockan här i Thailand. Det är ju inte så viktigt vetande men ändå!

    KRAM från mig som är lite trött idag efter gårdagens firande!

    SvaraRadera