Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 13 mars 2012

Nytta av gamla erfarenheter

På min sjuttonårsdag hände något - i min värld - ytterst märkligt. Min kille (av någon anledning kallad Dallas) dumpade mig. Jag minns att jag bara tog hunden, gick ut i skogen, satte mig på en stubbe och funderade hur länge jag skulle överleva med denna otroliga smärta. Jag har de senaste 34 åren träffat Dallas några gånger, och kunnat konstatera att Åke är mycket bättre.
Detta kom jag att tänka på i onsdags. Då blev jag dumpad igen. Efter 21 år på Posten. Nu fanns det varken hund eller stubbe att luta sig mot, men just denna dag av alla hade jag bokat lunch med kvinnan som 9 år tidigare givit mig jobbet jag har just nu. Eller förlåt, hade menar jag. Jobbet jag hade. Vi var rörande eniga om detta att lägga ner min välskötta lilla låda är ett tokigt beslut - vilket var skönt för mig att höra.
Och sedan har det hänt något konstigt i mitt huvud. Jag tänker på saker jag inte "haft tid" att reflektera över. Hur drömjobbet ser ut, hur jag ska utnyttja den här tiden med barnen, hur vi som familj ska dra nytta av det här - och när jag ska ha alla mina tjusiga outfits. Högt och lågt alltså.

Och så damp det ner ett gäng friplåtar på bio, med kort datum. I fredags var vi hela familjen på John Carter. Alltså, konstiga varelser på konstig planet, science fiction. Jag vet knappt hur det stavas och förstår inte charmen. Eller intrigen. Efter 2 timmar och 12 minuter delar jag ut 2 snåla dalahästar. Rysning.
I söndags var det dags igen - familjefilm - Journey 2, the mysterious island. Äventyrsfilm i 3D, vilken lycka. Vi skrattade jättemycket och det blir 4 dalahästar. Alla små djur var stora och de stora var, ja alla fattar att pyttesmå elefanter som man kan plocka upp är väldigt gulligt.

Efteråt shoppade Viola och jag loss på Gina Tricot. Perfekt att ha ett ungdomsförkläde för tanter som ska gå in i ungdomsbutiker. Vi fyndade jeansshorts till båda och en knallrosa kjol till mig. Åke och Buster stod i toakön - tackar tackar.

Viola har annars bestämt att vårens färg är gul. Jag är avundsjuk på hennes knallgula hasbeens som hon fick mot löfte om att inte köpa några kärringskor på Din sko. Buster har övertagit Violas svarta converse och vi har tai chi-övning varje morgon här hemma sedan dess. Medan Buster knyter skorna - 5 minuter - står Åke och jag och djupandas.




3 kommentarer:

  1. Men Anna, blev det verkligen så?! Jag är mållös just nu, men det blir ett stort samtalsämne för oss när vi snart ses.

    Samtidigt kanske du tackar ovan eller Posten framöver, för jag är övertygad att du kommer göra något du trivs med än bättre och sedan tänka "varför tog jag inte detta steg tidigare". Det har man hört förr.

    Tuffa gula skor! Stor kram så länge!

    SvaraRadera
  2. Jag känner mig också helt mållös!!! Säger som Susanne, jag är också övertygad om att du kommer att göra något du trivs suveränt bra med.

    Kanske hinner vi med en fika och massa prat i veckan??

    STor kram!!!

    SvaraRadera
  3. Men oj va omvälvande! Jag hoppas och tror också att du hittar något annat som passar dig och din härliga personlighet! Skorna var jättefina, piggt och fint med gult. Jag har själv aldrig passat i det men alltid tyckt det är en glad och uppfriskande färg! Har hört att ni har lite vår hemma och det låter så underbart! Här är det varmt som attans just nu och värre ska det bli, april månad är den varmaste under året, puh!

    Kram kram
    Ann

    SvaraRadera