Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 5 mars 2012

Uppdaterat immunförsvar

Uppfluten på den andra stranden - så kändes det i fredags när febern äntligen var normal - inte någonstans mellan 38,5 och drygt 40 grader. Buster undrade när jag skulle bete mig som vanligt och börja med middagen och Åke föreslog att jag skulle läsa tidningen när jag ändå var hemma på dagarna. De förstod inte att båda dessa aktiviteter kunnat ta livet av mig. Influensa kallas det - eller uppdatering av immunförsvar. Hoppas att det håller sig i 20 år. Minst. När jag på torsdagkväll, efter 5 dygn i sängen fick värmeutslag på ryggen föreslog Åke att jag skulle röra mer på mig - inte ligga så mycket. Det vara bara min kraftlöshet som hindrade en rak höger.

Men nu är allt toppen igen.  Och det hände något superroligt redan i måndags - jag fick en ny telefon, en htc (ej i bild). Av detta har jag lärt mig att fråga rätt person (dvs inte chefen utan telefonkillen). Alltså har jag nu mellan febertopparna lyckats radera hela min adressbok i hotmail, till Violas oförställda glädje faktiskt. Jag har även köpt ett screenskydd som är utvecklat för militärt bruk.

I lördags var det som ett nytt liv när familjen C kom över på Andra chansen. Kvällen avlöpte som så att Sara och jag glodde förvånat på varandra varje gång någon gick vidare. Va?! Buster tycker givetvis att alla som röstade på herr F borde få lämna in sin telefon. Oklart var.

Under en febertopp började jag fantisera om blommiga fönsterbänkar. Är mycket nöjd med denna snabba lösning med vaxduk. Glasfigurerna kan man kanske diskutera, men jag gillar dem.

På onsdag får får vi veta om den nya organisationen och eventuella jobb i den.




2 kommentarer:

  1. Hahaha..."Det vara bara min kraftlöshet som hindrade en rak höger"- Jag förstår dig och gud vad jag skrattade. Tänk vad många gratisskratt våra fantastiska män kan bjuda oss kvinnor på utan att de ens kan föreställa sig det.
    Fy tusan vad jag tycker synd om dig och Viola som genomlidit detta.
    Skönt att du vaknat till liv igen!

    Och grattis till androidvärlden! Nu kan du börja skaffa appar-alltid är det något nytt man ska till sig, eller hur? Jag har ägnat delar av min sjukdag att leta efter en RSS-läsare och att försöka förstå hur en sådan fungerar. Men nä, jag gav upp.Då känner jag mig egentligen lite tekniskt lagd men det är så mycket med allt nuförtiden. Komplicerat till tusen.

    SvaraRadera
  2. HA HA... det var tur för Åke att du icke hade kraft och ork.

    Tack för i lördags. Jag känner mig fortfarande lite förvånad över slutresultatet!! Hoppas att det bubblar på som tusan hemma hos er :o)

    Låter spännande inför morgondagen med nya organisatonen.

    Kram kram

    SvaraRadera