Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 18 mars 2012

Möbeltapetsering de lux

Eftersom jag borde vara på väg mot en ny yrkesbana - kanske redan från och med den 1 april - samlar jag numera på ny kunskap. Till vänster syns mitt första möbeltapetseringsalster, sypuffen mini. Den ska inte stå i badrummet utan i Violas rum. De två små misstagen jag gjorde syns inte på bilden, och locket kommer med tiden att ligga kloss mot mellandelen, jag var tvungen att spänna skruvarna lite. Jag är ytterst nöjd med resultatet, och satt uppe mellan 6 och 8 i lördags morse för att sy på bollfransen för hand. Fröken berömmer mina "pillhänder".

Sedan har jag bekantat mig med eBay. Jajamänsan, märkvärdigt för mig. Och jag frågade Magnus om de värsta fallgroparna, ett bevis på personlighetsutveckling - jag kunde annars bara kört på och missat vitsen med pay pal. Buster och jag har nu köpt wrestlinghjälten Rey Mysterio för 84 bagare.

Och Saint Patrick's Day - det kan jag fira numera. Sara med familj bjöd på traditionell irländsk mat. Kanske stämmer det att nöden är uppfinningarnas moder - de har vitkål i potatismoset - överjordiskt gott! Min gigasmaskiga vegetariska stuvning gjorde att jag lärt mig beundra fattiga irländska kvinnors matlagning! Alla hade gröna kläder på sig. Nu har jag lista med alla nationaldagar. Jag ska kolla vilka som infaller på lördagar och sedan haka på Saras tradition att fira.

Helt tjusigt har jag  lovat att springa Vårruset - dags att börja springa lopp. Jag har även lärt mig pochera ägg.

3 kommentarer:

  1. Så otroligt fin sypuffen var med bollfransen som pricken över i. Du är verkligen så skicklig på det där med sömnad! Lät gott med vitkål i potatismosen! Måste prova! Här firas S:t Patricks day ordentligt på de irländska pubarna. Är säkert jättekul men hade ingen ork i lördags, kanske nästa år...fast då är det en söndag, äsch. Det får bli när det blir! Kul verkar irländarna ha denna dag, de verkar duktiga på att partaja!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Grymt snygg puff!!! Du är sååå duktig!!! Önskar jag också kunde sy.

    Det var väldigt trevligt o kul i lördags. Du får gärna maila mig listan över alla nationaldagar :o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Spännande Anna! Snygg design - ser fram emot lunchen på måndag får höra mer om drömmarna och tankarna om framtiden. Kram

    SvaraRadera